Цей сайт використовує cookie для того, щоб краще задовольняти вашим потребам і щоб ви отримували найкращий досвід взаємодії з сайтом. Це роблять багато хто, але ми говоримо про це відкрито. Якщо ви продовжуєте користуватися нашим сайтом, ви погоджуєтеся з цією політикою про файлах cookie

Дізнатися більше Я розумію

Як встати на біржу праці в Україні? [2020]

Як встати на біржу праці в Україні? [2020]

Біржа праці допомагає знайти роботу після звільнення або скорочення, дає можливість отримати допомогу з безробіття, щоб без втрат пережити період пошуку підходящої посади. Послуги надаються безкоштовно. Період отримання соціальної допомоги включається до трудового стажу і враховується при нарахуванні пенсійних виплат.

Як встати на біржу праці?

Щоб вважатися офіційним безробітним, потрібно відвідати центр зайнятості, і надати пакет обов'язкових документів. Кар'єрний радник заповнить персональну картку і поставить громадянина на облік. Отримавши статус, необхідно не рідше 1 разу на місяць приходити в ЦЗ для вивчення вакансій. Підходящою вважається робота, що відповідає освіті, досвіду та професійним навичкам здобувача.

Пропустити планове відвідування можна з поважної причини (лікарняний, смерть родича або члена сім'ї, виклик до військкомату, правоохоронних або судових органів, догляд за неповнолітньою дитиною). Документальне підтвердження причини відсутності обов'язково.

Після двох відмов від запропонованих посад здобувач знімається з обліку і виплата допомоги анулюється. Повторно зареєструватися в ЦЗ дозволяється тільки через 90 днів.

Якщо за 6 місяців роботи за фахом не знайшлося, громадянину пропонують освоїти одну із затребуваних професій. Відмова загрожує втратою матеріальної підтримки і статусу безробітного.

В який термін потрібно встати на біржу праці в Україні?

В Україні стати на біржу праці потрібно не пізніше, ніж через 1 календарний рік після звільнення. Автоматично статус безробітного присвоюють.

Реєструють в ЦЗ готових до працевлаштування дієздатних громадян без офіційного місця роботи. Коли користувач не працює постійно, але виконує оплачувані обов'язки по короткостроковому трудовим договором, в реєстрації відмовляють. Якщо ж людина скорочений місяць тому, але ще отримує від колишнього роботодавця середню зарплату, на облік ставлять без проблем.

Які документи потрібні в центрі зайнятості?

Для постановки на облік потрібно надати:

  • заяву встановленого зразка на ім'я директора ЦЗ;
  • ID-карту або український державний паспорт з фотографією, що відповідає віку;
  • трудову книжку з відміткою про дату звільнення та зазначенням займаної посади;
  • ідентифікаційний код;
  • диплом про вищу, середню спеціальну чи іншому освіту, сертифікат або свідоцтво про проходження курсів підвищення кваліфікації;
  • військовий квиток з датою постановки на облік у військкоматі;
  • виписку з платіжної відомості з останнього місця роботи із зазначенням розміру заробітної плати (обов'язково при наявності не менше 6 місяців страхового стажу за останній рік).

Копії документів мають бути підтверджені оригіналами.

Як нараховують допомогу по безробіттю громадянам?

Величина матеріальної допомоги залежить від заробітної плати, отриманої українцем протягом 6 місяців, що передують розірванню трудового договору. Співробітник ЦЗ підсумовує отримані кошти і обчислює середньоденний заробіток за звітний період.

Роки страхового стажу оцінюються у відсотках:

  • до 2 років - 50%;
  • від 2 до 6 - 55%;
  • від 6 до 10 - 60%;
  • вище 10 - 70%.

Показник середньоденного заробітку множиться на відсоток, відповідний стажу. Додатково в розрахунок приймаються кількість років до пенсії і причини звільнення.

Як у 2020 році сплачують допомогу з безробіття?

Грошова допомога безробітним призначається на 7 день після реєстрації в ЦЗ. Якщо звільнення відбулося без поважних причин або в результаті порушення трудової дисципліни, соціальна допомога нараховується на 91 день від моменту постановки на облік.

Допомога виплачується двічі на місяць (після 7 і 21 числа). У перший місяць трапляються затримки. Це пов'язано з перевіркою документів. Іноді безробітному надходить менша сума, а в наступному місяці приходить повний обсяг коштів з компенсацією за попередній. Отримувати гроші можна на банківську карту або готівкою. Періодичність виплат може змінюватися за домовленістю з кар'єрним радником.

У перші 90 днів виплачується 100% призначеної допомоги. У наступному кварталі сума знижується до 80%. У період, що залишився до моменту працевлаштування або зняття з обліку виплата не перевищує 70%. Особи передпенсійного віку мають право на отримання допомоги протягом 720 календарних днів, працездатні громадяни - протягом 360 днів. Звільнені без поважної причини отримують матеріальну допомогу на протязі 270 днів.

Мінімальна виплата становить 650 гривень. Її надають людям без трудового стажу, переселенцям, демобілізованим зі служби в армії і випускникам ВНЗ без досвіду роботи. Максимальна сума компенсації за відсутність робочого місця досягає 8408 гривень або чотири прожиткові мінімуми. До кінця 2020 року уряд планує збільшити цю цифру до 9080 гривень.

Як онлайн встати на біржу праці?

Щоб стати на облік, не обов'язково приїжджати в центр зайнятості населення та чекати прийому у кредитного радника. Зареєструватися можна онлайн за допомогою стаціонарного ПК, ноутбука, смартфона або планшета. Для це необхідно завантажити з офіційного сайту ДЦЗ бланки заяв на призначення матеріальної допомоги та отримання статусу офіційного безробітного.

Бланки необхідно заповнити від руки, підписати, сфотографувати або відсканувати і надіслати на e-mail центру зайнятості разом з копіями паспорта, коду, диплому про освіту, трудової книжки та військового квитка. Назвати лист слід «Електронна подача документів» і додати ім'я, по батькові та прізвище здобувача. Відповідь надається по телефону або електронній пошті.

Як працює особистий кабінет біржі праці?

Щоб створити особистий кабінет, потрібно зайти на офіційний сайт ДСЗ, вибрати регіональний центр зайнятості, заповнити універсальну анкету і натиснути кнопку «Завершення реєстрації». Для підтвердження облікового запису потрібно внести в віконце код з електронного листа, і клікнути по клавіші «OK». Профіль активується і відкриється доступ до опцій сайту.

У персональному кабінеті можна скласти грамотне резюме і пройти тестування на профорієнтацію. При формуванні резюме потрібно вказати:

  • бажану посаду;
  • відповідний рівень зарплати;
  • трудовий стаж;
  • професійні здібності;
  • додаткові навички;
  • дані про освіту (закінчені ВНЗ, тренінги, курси, семінари та ін.);
  • кар'єрні досягнення;
  • умови і режим роботи.

До текстової інформації рекомендується прикласти файли, позитивно характеризують користувача (фотокопії почесних грамот, подяк, характеристик з місць роботи, відгуків товаришів по службі, клієнтів і колишніх начальників). Відомості повинні бути достовірними. Якщо в процесі перевірки модератор виявить невідповідності, в розміщенні буде відмовлено. Опубліковане резюме підвищить ймовірність отримання високооплачуваної роботи.

Для визначення профорієнтації пропонується пройти 10 тестів на стійкість до стресів, адаптивність, інтелектуальний рівень, здатність до командної роботи, комунікабельність та організаторські здібності. Вони складаються з 20-50 питань. На проходження дається від 2 до 20 хвилин. Результати публікуються в профілі. Повторити проходження дозволяється через 90 днів.

У розділі «Вакансії» розміщуються пропозиції про роботу із зазначенням заробітної плати. Щоб відгукнутися на оголошення, потрібно звернутися по телефону в центр зайнятості і назвати реєстраційний номер вакансії. Кар'єрний радник повідомить додаткову інформацію і розповість, що робити для отримання роботи.

Як працюють центри зайнятості в карантин?

Під час карантину центри зайнятості працюють в штатному режимі. В умови обслуговування клієнтів внесені зміни на підставі урядових рішень і вимог ВООЗ.

Бажаючим стати на облік рекомендується звертатися в центр зайнятості онлайн або по телефону. Документи подаються через:

  • електронну пошту;
  • портал «Дія»;
  • ящики для безконтакного прийому кореспонденції, розміщені в обласних, міських і районних філіях ЦЗ.

Розгляд займає 1 день. При подачі заяви в нічний час, святковий або вихідний день відповідь надається в найближчий робочий день.

Регіональні центри зайнятості не закриті. Одноразово в приміщенні мають право перебувати не більше 10 осіб. Дотримання дистанції і наявність засобів захисту обов'язкові для відвідувачів і службовців. У регіонах діють місцеві вимоги щодо правил поведінки в громадських місцях під час карантину. Інформацію доступна на інтернет-ресурсах філій, по «Гарячої лінії» або телефону чергового фахівця.

Семінари, курси та навчальні заходи під час пандемії не проводяться. Дати особистих зустрічей з кар'єрним радником перенесені на посткарантінное час. Санкції за невідвідування ЦЗ або занять з придбання нової професії скасовані. Інформація про зміни в правилах роботи при форс-мажорних обставинах публікується на офіційному ресурсі ЦЗ.

Скільки під час карантину платять на біржі праці в Україні?

На час епідемії мінімальні допомоги по безробіттю підняті до 1000 гривень. Цю ж суму уряд планує виплачувати втратили роботу українцям протягом 30 днів після відміни карантину. Коли ситуація в країні нормалізується, розміри мінімальної матеріальної допомоги знизяться до показників, актуальних на початок 2020 року. Громадянам зі страховим стажем і «білої» зарплатою виплати на біржі праці нараховують за правилами, що діють до карантину.

На соціальну допомогу по частковому безробіттю отримують право співробітники, відправлені у відпустку за свій рахунок. Для надання виплат компанія, що призупинила діяльність в зв'язку з епідемією, звертається до державних органів за компенсацією. За цією програмою є можливість отримати 2/3 посадового окладу, але не більше суми мінімальної зарплати.

Під час карантину статус безробітного і матеріальна допомога надаються з моменту реєстрації. Протягом тижня спілкуватися з роботодавцями на співбесідах не потрібно. Приходити до центру зайнятості не потрібно. Контактувати з кар'єрними радниками пропонується по телефону або e-mail. Протягом 10 днів після завершення карантину громадянам, які отримали допомогу, потрібно надати в ЦЗ оригінали документів.

Коментарі 0

Ваш email не буде доступний на сайті